Motorspesifikkasjoner
Stock sr20 DET
oppgradert noname grenrør
GT28
greedy profec B boost controller
Apexi Power FC
0.9-1-1-1.2bar
Nydelig s14,5 innom til mapping.
Dette er en s14 med s15 front og et par andre godbiter.
Motoren er original og med en GT28 Turbo (oppgradert innmat)
Da bilen kom inn var ikke eieren fornøyd med tidligere map, eller effekt og synes at 236navhk var litt for lite på 0.9 bar trykk.
Dette er det bremsepapirene fra tidligere aktør leverte bilen med.
Første bremsing gav 227navhk og 333Nm i vår dyno slik bilen kom.
Etter justering på samme trykk havnet vi på 286navhk og ca 420Nm på samme ladetrykket, hele mappet var endret og da spesielt i opptrekksfasen så går denne tryggere, et pluss er jo selvfølgelig den økte effekten.
Vi skiftet til kaldere plugger (da denne hadde feil varmeverdi ift momentet) og fortsatte…
Ved 462Nm og 325nav hk stoppet vi, da var trykket økt til ca 1,1bar, og ser ikke noe hensikt med å fortsette. da eieren ønsket litt over 300 på navene.