Motorspesifikkasjoner
Standard 1600cc
Eaton kompressor (ingen ladeluft kjøler)
Custom grenrør.
Bremset på E85 og 95oktan
0.5 og 0.8+ bar
Standard EMS med tillegs sprut.
Mx5 med Eaton kompressor, uten ladelufts kjøler, og uten datasprut,
mappingen bestod av to svært enkle håndkontrollere med led dioder som beskrev åpningstidene og tenningstidspunktet ift standard styrenhet via frekvensen på “diodeblink”
og farge her var det 3 forskjellige steg, den ene regulerte gjennomsnitts åpningstidene, den andre regulerte deler av registeret, mens den siste trakk fra drivstoff i topp
av registeret ettersom motorens naturlige volumeffekt går ned i det området. Fungerer litt som forgasserjustering, med stigerør, tomgangsskrue og fullgassdyse.
Den ene kurven viser en økning fra 125nav hk til 139navhk bare ved å endre drivstoff blanding og tenningstidspunkt.
Etter skifte av reimhjul, ble det en trykk økning fra 0.5-0.85 bar og etter noe justering endte 1.6 literen fra Mazda på ca 161nav hk og 182Nm.
Bildene viser bil, graf og “kontrollpanelet”