Stian ønsket mer moment, tidligere ladetrykk, et mer kjørbart og et sterkere register.. Det vi startet med var topplokket.
pga restriksjoner i maksimalt mulig ventil løft uten å bygge om toppen har vi laget en annen vri på denne, Maksimum flow under maksløft er bare 25 CFM økning, men vi har isteden fått ALL økningen på lavt kamløft, over 100CFM økning fra 3-7mm løft Eksosflowen er også økt betraktelig. (tallene her holder vi hemmelige)
Nytt og større eksoshus ble også montert på denne motoren, etter beregninger ville det gamle eksoshuset strupe effekt, samt bli for lite ift oppsettet slik den skulle bli.
Da bilen var ferdig ble den spent opp i bremsebenken. Allerede på 1.7bar overtrykk bremset denne nær 880NM og 690mav hk og målet var nådd. vi mappet bilen på pumpe E85, og med autromic sm4 motorstyring.. bilen var utstyrt med doble 044 drivstoffpumper.
Bilen ble noe nedtunet noe før kjøring ved å legge til litt ekstra drivstoff og trekke fr ca 2-3 grader fortenning, men denne nedjusteringen var ikke
merkbar.
4 plass i Powerdrift runde
og pokal for insane entry award med denne bilen!..
Bilen ble nylig solgt og et nytt prosjekt fra denne mannen er på vei, vi har allerede fått nyss i planene og gleder oss til å fortsette eventyret..