Motorspesifikasjoner.
- Oem F20c (s2000)
- 1996cc
- Full-race prostreet grenrør
- Borg warner EFR 7670
- Tial 44mm MVR wastegate
- Hks / EFR dump ventil
- 3″ downpipe
- 3″Eksos
- 1000cc Injectorer
- Tunet på AEM EMS
Denne hadde vi inne i sommer for ny mapping, motoren var bygget opp igjen / skiftet etter et tidligere havari etter mapping hos en annen aktør.
På bilen satt et støpejerns grenrør og en Garrett t3-t60:1, vi monterte et vann/sprit injection kit for å senke innsugstemperatur, brenntemperatur og for å øke det statiske oktantallet. Vi bygde også om OEM luftfilterboksen med både veivhusventilasjon og et større filter. På den måten trakk turboen frisk luft fra motorommet, samtidig vil systemet vi bygde også gi et svakt undertrykk i veivhuset noe som er gunstig ved høyt turtall.
Standard har motoren 11,1:1 kompressjon så vi valgte å stoppe på 0,7kg overtrykk.Slik oppsettet var bremset bilen 280whp 282Nm 290whp på sitt beste.I sensommer fikk vi en ny forespørsel om mer effekt. Vi gikk igjennom sortimentet av deler vi leverer sammen med kunde, målet var å forbedre bilen på alle punkter, mer kjørbar, tidligere ladetrykk, raskere turborespons og mer effekt. Valget var enkelt grenrør fra vår leverandør, og topp moderne EFR turbo med “sofistikerte” deler som titan eksoshjul, to doble kulelagre, billet kompressor med extended tip(forlengede kompressorblader) og rustfritt eksoshus. Turboen har også innebygget dumpventil.Litt bilder av monteringen:
På dette prosjektet skal alt medfølge, det er en 100% gatebil med et allerede trangt motorom, etter at alle de nye komponentene er montert kan man nesten ikke få en fastnøkkel imellom komponentene.