2007 ble motoren satt sammen. Vi portet toppen med en Race Lab steg III jobb og nye setevinkler, motoren ble utstyrt med Race Lab steg II kamaksler Toppen og kammene er designet for å fløde til ca. 9500rpm.
Resultatet ble 384,7whp på 9100rpm på 0,5 bar ladetrykk.og ved 0,95-1 bar presset denne ut over 527,6whp på 9100rpm(Tilsvarer over 600hk i motoren.) på 0,9bar ladetrykk på Shell 99 oktan .Det tilsvarer en tredobling av orginaleffekten med et veldig moderat ladetrykk.
Oss bekjent, ny uoffisiell Europarekord for Honda på så lavt ladetrykk.
Motorspesifikasjoner
- Standard Integra Type-R blokk (B18C6) 81 x 87,4
- Smidde råder og stempler
- B16A2 topp Race Lab steg III porter
- Ferrea ventiler, retainere og ventilfjærer
- Race Lab steg II kammer
- Edelbrock Victor-X innsug
- 750cc injectorer, 113% duty cycle 9200rpm
- Hondata S300 EMS
- Full-Race prostreet grenrør T3
- Garret t3-60-1 turbo *modifisert kompressor.
- Pumpebensin
- 0,5 bar ladetrykk: 384,7whp
- 1 bar ladetrykk: 527,6whp