200sx s13, med CA18DET
Oppsettet er
-Standard CA18DET
-Kina grenrør
-Kina Wastegate
-Garret Gt28
-Apexi Boostkontroller montert
-Mappet på Apexi PowerFC
-Første viser effekt på de forskjellige ladetrykkene, blå stiplet linje viser ladetrykk med blødeventil, orange stiplet viser ladetrykk med elektronisk kontroller der frekvensen på solenoiden er endret for å få raskere respons, Grønn heltrukken linje viser maks effekt og moment på maks trykk den er bremset på som man ser så har den økt moment og effekt HELE veien og i graf nr to ser trykk grafen at den har maks ladetrykk ca 1100rpm før men samtidig har den litt trykk allerede fra 2000-2500rpm (grønn vs blå stiplet linje) Motoren har også økt ca 50Nm ved 3000rpm ca 100Nm ved 3600rpm og ca 100 til 125Nm over resten av registeret.
“Godt eksempel på at en korrekt justert elektronisk boost kontroller slår ut en mekanisk blødetapp.”
Utbedringer som bør gjøres: endre lokasjon av luftfilter, Skifte grenrør, og skifte Wastegate.
Alt i alt 384Nm og 298navhk er et respektabelt resultat på dette oppsettet.