Description
Viktig å lese FØR du bestiller time
Bestilling fyll ut kontaktskjemaet på siden, eller ring 400 78 120 man til fredag 10-1800.
Det viktigste du kan gjøre for motoren din er å få den korrekt justert i forhold til modifikasjonene du har gjort. Ved å modifisere motoren blir ikke lenger den originale motorstyringen også kjent som “hjernen” til motoren din optimal. Effekten kan i visse tilfeller bli lavere, bensinforbruket gå opp, og i værste fall vil man oppleve økt slitasje og motorhavari.Vi tilbyr profesjonell assistanse og påtar oss montering av motorstyring og justering til din bil. Vi starter alltid justering av motorparametere fra grunnen av. Dvs. at du får et unikt “tuningbilde” til din motor fordi alle motorer er unike og arbeider ulikt. All tuning skjer for eget ansvar, og vi kan ikke påta oss reparasjonskostnader som måtte medføres på grunn av uriktig monterte motordeler og elektriske komponenter.
Før jobben utføres går vi over det visuelle på bilen, det vil si å se over motorom, bremser og elektrisk anlegg, dette for å spare deg som kunde for unødvendige kostnader om noe er direkte feil med bilen. Det blir også utført en enkel kompressjonsmåling for å sikre oss på enklest og best mulig måte at motoren er i mekanisk stand før vi setter i gang. Dette inngår i prisen
Viser det seg underveis at det er en mer omfattende jobb som må gjøres i forbindelse med en vellykket justering og benking. du blir da belastet for fast pris pluss eventuelle arbeidstimer som utføres på dynoen eller på verkstedet. Har vi veldig stor pågang og mye kø for effektmåling eller mapping blir bilen satt bak i køen tatt av dynobenken for reparasjon eller henting og du må bestille ny time for mapping.
Vår behandling og praksis til deg som kunde
Etter vi har vært igjennom alle belastningsceller i motorstyrenheten tar vi med deg som kunde for kjøring 20-30 minutter på vei for å sikre oss at bilen er VEL fungerende til daglig kjøring,start stopp, lyskryss kjøring, blandet kjøring og full-gass. For biler uten skilter har vi prøveskilt for testkjøring i forbindelse med jobben, bilen MÅ være avregistrert for bruk av prøveskilt.
For de som ønsker å få kaldstart mappet bilen må den stå til dagen etter slik at den er helt kald og vi anbefaler alle dette. for de som kommer i etterkant koster dette 500kr.
Alle biler skal være velfungerende og fullt kjørbare etter de har vært hos oss
Problemer med delgass, start etc skal ikke forekomme. Skulle det alikevel være noe du lurer på i forbindelse med jobben så nøl ikke med å ta kontakt! vår missjon er at du skal være fornøyd.
OBS OBS Nye priser. Nå har vi ny fast pris på alle biler.
Priser:
Mapping/justering i bremsebenk 2wd biler med utskrift: Kr. 5200
Timespris ifb med oppsett av ecu, problemer eller feilsøking i benk belastes: Kr 1100 pr time. Eksempler på dette er:
Mapping TPS basert motor (Individuelle gasspjeld, Alpha-N signal)
Mapping MAF/Luftmengde basert styresystem
Mapping Tomme styrebokser konstruksjon av start, signal, trigger type
Mapping Eldre styresystem enn 2006 som krever chip brenning etc
Oljelekkasjer, Feilsøking el problemer, utvidet kontroll av motor utenfor det som er normalt hos oss.
Husk å kontroller: ingen elektriske, eller mekaniske feil som gjør at vi må skru eller bruke tid på feilsøking. alt som hindrer oss i å kunne foreta en elektronisk justering av motorstyrenheten. For bilen med feil/mangler som burde vært foreberedt før benking blir fakturert med fast pris om vi må avbryte pga ukjente feil med bilen vi tar 800kr pr time for mekanisk arbeid hvis bilen taes ned fra benken, Det er da oppspennings pris på 1600kr for å fortsette mappingen og timepris på 1300 pr time i dynoen. Dette gjelder også olje, drivstoff og frostvæske lekkasjer i større grad som da gjør at vi må avbryte.
For å komme først i køen anbefaler å forhånd betale for Tjenesten, det kan du gjøre ved å sende en Mail eller betale Via Paypal.
dynoavtale må avbestilles 24t i forveien før avtalt tid, ellers faktureres 1/2 dynodag ved uteblivelse.
priser er eksklusive merverdiavgift.
Prisene gjelder fra 2015.