CVH FORD 2 ventiler.

Sammenligningen.
i 2015 fikk vi inn en topp til overhaling som skulle gå i formula basic.
personen hadde flere topper liggende. To originale topper, og en som var portet her i Norge.

I formel basic klassen er det ikke lov å hendre portens form eller finish. vi valgte derfor å optimalisere ventilsetene og lage et lovlig eksosanlegg. Vi testet den originale toppen mot den portede toppen og tilslutt toppen vi hadde jobbet på.

Toppene stammer trolig fra en 1,6 CVH Ford motor.

 

 

 

 

 


Lyseblå graf er toppen slik toppen er originalt, grønn graf er slik toppen ble etter den var et annet sted, med en såkalt portejobb,
mørk blå linje er etter vi har maskinert seter.

 

 

 

Eksos.

 

 

 

 

 

Resultat:
Bilen ble testet og justert i bremsebenk før og etter arbeidet ble utført og økte fra 64hk på driverk til nesten 90hk og fra 96 til 123Nm.